Update - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Resi Coer - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Resi Coer - WaarBenJij.nu

Update

Door: resivandercoer

Blijf op de hoogte en volg Resi

26 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Zo, da's even een tijdje geleden dat ik op deze amnier iets van me heb laten horen, Maar denk maar zo...geen nieuws = goed nieuws.
Wat is er gebeurd sinds mijn laatste bericht?
Samen met Lenore ben ik naar Marigot geweest. Deze stad lig op het Franse deel van het eiland. Elke dag van de week is er een kleur- en geurrijke markt. aangezien we doordeweeks werken, grepen wij op zaterdag onze kans. De markt ligt vlakbij de haven en is vooral gericht op toeristen. je kunt er allerlei souvenirs kopen. We hebben leuke dingen gezien en vooral foto's gemaakt. Mooi schilderij gezien en een drumband gehoord.
Na de markt zijn we de stad ingegaan en heben zo ongeveer geprobeerd om alle leuke winkels te bezoeken. Dat is gelukt! Waar we verbasd over waren, was het aanbod van schoenen. In de meest uiteenlopende kleuren en bewerkingen:veel glitter en glamour bewerkt met allerlei shiny stuff, veel kleuren, HEULE hoge hakken, dikke hakken, HEULE dunne hakken enz.
Dus een paar fantastische schoentjes aangeschaft :-))
Het haventkke van Marigot ook bezocht. Een knus haventje met een leuke sfeer.
Na afloop, moe en bezweet van deze activiteiten, op naar het strand. We zijn naar Buccaneer gereden. Lekker gezwommen in de zee, even een beetje afkoelen. Een beetje, want he zeewater is behoorlijk op temperatuur. Samen genoten van een prach-ti-ge zonsondergang.
de afgelopen weken ben ik veel in klassen geweest om te observeren. Leuk om dit te doen en zo de verschillen in onderwijs te ervaren. de observaties hebben de leerkachten steeds meteen met mij nabesproken. Wel zo handig, want dan zit alles nog vers in het geheugen.
Afgelopen woensdag een workshop Communicatie gegeven voor een team, in het Engels. Errug leuk om te doen. De betrokkenheid van de leerkrachten was groot. Ze raakten niet uitgepraat over wat ze als kernwaarden voor communicatie belangrijk vinden voor hun school. De tijd vloog voorbij en dat is een goed teken (tijdvergetend bezig zijn!)
Thuisgekomen trof ik een 'gezellig' huisdier aan op de hordeur. Deze groen rakker bezoekt Lenore en mij regelmatig en kijkt dan me zijn grote ogen brutaal en nieuwsgierig naar binnen. We laten hem e niet in...we mogen geen vreemde gasten binnenlaten :-))
Ria, mijn Surinaamse vriendin, is net weer terug van twee weken vakantie naar haar geboorteland. Fijn dat ze er weer is. Ik had haar gemist.
Naast het drukke bestaan gedurende de week ga ik in het weekend lekker naar het strand, samen met Ria, Lenore of andere mensen die ik hier heb leren kennen.
Binnenkort, op 3 november komt onze koningin samen met Willem-Alexander en Máxima naar SXM. De voorbereidingen zijn in volle gang. Gebouwen worden geschilderd en de (grootste) gaten in de (doorgaande) wegen worden gedicht.Dan blijven er nog genoeg kuilen en gaten over om als volleerd coureur je auto veilig tussendoor te manoeuvreren. Het heeft me al een nieuwe band gekost...
Maar goed, als Bea komt mogen er twee scholen van de Stichting naartoe. Jessie heeft me aangeboden om mee te gaan, en die kans laat ik niet aan me voorbij gaan. Dus, ik trek m'n oranje bloesje aan (heb ik écht in mijn koffer meegenomen...vooruitziende blik) en ga net als al die andere mensen proberen of ik een glimp van haar en haar gevolg kan opvangen.En nee...daar voel ik me niet te groot/oud voor!
Ik hou je op de hoogte.

Tot zover maar weer!
Lieve groet, Resi

  • 26 Oktober 2011 - 07:33

    Leonie:

    Hoi Rees, weer leuk een verslag van je te lezen. Ik merk dat je je daar echt in je element voelt, fijn!!! Gezond dat je daarnaast ook leuke dingen in je vrije tijd onderneemt, zoals die prachtige schoenen scoren. Snoeppies! En genieten van die schitterende zonsondergang.......... Aan de temperatuur te zien zit het wel goed en word je al aardig bruin. Mag je ook genieten van veel regen:))? Rees, ga zo door, ook met ons met je mooie verslagen te laten meegenieten. Lieve groetjes, ook van Theo. Doei!!

  • 30 Oktober 2011 - 12:09

    Agnes:

    terwijl ik nu met je what's app en wordfeut speel lees ik tegelijkertijd je update... grappig he! zoveel resi weer in een keer.....

  • 31 Oktober 2011 - 17:27

    Henny:

    En eindelijk, ik dan ook een keer! Schandalig, zo laat. Maar goed, ik heb inmiddels al je verslagen gelezen en genoten van je mooie foto's en verhalen. Goed te lezen en te zien dat het je zo goed gaat. Eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht; met zo'n daadkracht, wilskracht en enthousiasme móét je wel gastvrij en positief binnengehaald worden. Lieve Resi, het ga je goed. Geniet er nog heel veel van, veel werkplezier en tot over 'n tijd weer. Een lieve groet van mij

  • 03 November 2011 - 19:11

    Stan, Lise En Giel:

    We hebben de foto's van jou bekeken en natuurlijk waren we vooral erg onder de indruk van je bezoek op de hordeur. Maar Stan weet zeker(?!) dat deze niets zal doen. -Een hele geruststelling; toch?!

    Onze Giel lag al in bed, maar toen ik vertelde dat ik je een post met de computer ging sturen (Giel maakt op school zelf heeel veel brievenpost!), wist hij toch echt wel wie juf Resi was: "die met die krullen". En of ik toch ook even wilde schrijven dat iedereen op school door de gangen rent; want de juf is de baas en moet dit natuurlijk wel weten! (als de kat van huis is...)
    Resi, een groet van ons allemaal en geniet nog een paar weken van je andere job! Stan, Lise, Giel (Welte) en Adrie en Dian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 November 2011

Abrupt einde

19 November 2011

BN-ers

26 Oktober 2011

Update

10 Oktober 2011

Saba en afscheid

04 Oktober 2011

Vakantie
Resi

Binnenkort ga ik vier maanden wonen en werken op St. Maarten. Ik vertrek op 28 augustus. Op deze site zal ik je op de hoogte houden van mijn ervaringen. Ik ga werken voor EGOAntillen (basisonderwijs) en mijn werkzaamheden omvatten o.a. het coachen van leidinggevenden en leerkrachten middels korte coachingstrajecten, het geven van trainingen en workshops (communicatie, feedback, gesprekstechnieken, voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken...) en het ontwikkelen van bovenschools beleid. Verder voer ik een onderzoek uit i.s.m. de Associatie voor Coaching. Dit onderzoek richt zich op het verhogen van de kwaliteit van coaching, met name op het gebied van vraagstelling en het concretiseren van doelstellingen.

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 19915

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: