BN-ers - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Resi Coer - WaarBenJij.nu BN-ers - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Resi Coer - WaarBenJij.nu

BN-ers

Door: resivandercoer

Blijf op de hoogte en volg Resi

19 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Op 1 november heb ik Anita van Vlerken (Associatie voor Coaching/Aarle-Rixtel) opgehaald. Zij heeft vervolgens twee dagen ziek op bed gelegen: jetlag en temperatuurswisselingen hadden haar geveld. Gelukkig was daarna snelopgeknapt. We hebben leuke dingen gedaan voor The Catholic Schoolboard. Een van onze gezamenlijke activiteiten was een training voor alle management teams van de stichting. Erg leuk om dit samen te doen. De betrokkenheid van de deelnemers was enorm. Na afloop was iedereen erg enthousiast.

Om beroemdheden te kunnen zien moet je blijkbaar toch echt in SXM zijn.
Ik heb dus inderdaad onze koningin gezien, samen met Willem-Alexander en Máxima. Wat een mooie belevenis. Eerlijk, ik ben niet zo koningsgezind en toch was het heel speciaal om dit mee te maken.
De kinderen hadden exacte aanwijzingen gekregen over waar ze moesten staan, wat ze moesten doen en ook vooral wat ze NIET moesten doen. e hadden de dag ervoor geoefend. Dat moest volgens de protocollen. Blij opgetogen trokken we die dondedag naar het plein waar het allemaal ging gebeuren. En na een uurtje wachten kwam daar dan toch eindelijk de stoet met de koningin en haar gevolg aangezoeft. De kinderen stonden intussen klaar op hun plek en deden het geweldig! De koningin lachte vriendelijk en zwaaide op een koninklijke manier, meer wuiven dus. Ook Willem-Alexander en Máxima wuifden en lachten naar ons. Ze bleven even staan en liepen toen naar binnen. Binnen een minuut wat het eerste gedeelte achter de rug. De kinderen gingen weer terug naar hun 'waçhtplaats' en kregen limonade en iets lekkers. Weer wachten. Na ongeveer een halfuurtje verschenen de koninklijke hoogheden op het balkon en wuifden ons toe. Wij zwaaiden vrolijk terug. Daarna mochten de kinderen weer naar voren gaan om de koninging uit te geleiden. Ze wilden eigenlijk erg graag een lied zingen, het volkslied van St. Maarten. dus even overlegd met de ceremomiemeester...Maar nee dat kon echt niet. Dat doe je als iemand aankomt en niet als iemand weggaat. PFFFF wat 'n onzin!. Als je wil zingen dan ga je toch zingen?!?!De kinderen waren enigszins teleurgesteld. Maar goed, we laten de moed niet zakken. We stonden een beetje ver weg en zijn met z'n allen op een plekje dichterbij gaan staan...tegen alle protocollen in...En de koningin vond het geweldig hihi!! We hebben ervan genoten. Het was heel speciaal om ze van zo dichtbij te kunnen zien. In Nederland moet ik midden in de nacht mijn bed uit om een plekje te kunnen bemachtigen. Hier is het gewoon bereikbaar. Dat is ook de charme van dit kleine eiland. Iedereen is heel bereikbaar. De volgende dag stond ik op het strand bij een culinair feest, 'Fête de la cuisine' en daar stond ik zo ongeveer naast de minister president. Ik bedoel maar! Ik zie mezelf nog niet naast Mark Rutte staan, toch?!
Op 11-11-11 was het een nationale feestdag . Op 11-11-10 is SXM onafhankelijk geworden en dat wordt dus gevierd! Wat een feest.
Eerst naar St. Maarten Festival Village geweest. Een groot terrein me een podium waarop muziek werd gemaakr en werd gedanst. Voor eh podium waren de kindeen ook blij aan het dansen en aan het spelen.
Aan de buitenkant van het terrein waren allerlei eettentjes. En dat waen er echt veul! Ze houden hier erg van eten en doen dat he liefst de hele dag.
Daarna naar de parade in de stad (Philipsburg). Een prachtige stoet van allerlei nationaliteiten en culturen trok voorbij. En allemaal blije, lachende mensen. Zo leuk om te zien. de drumbands waren ook goed vertegenwoordigd. Kinderen sloegen op de trommels dat het een lieve lust was. Geconcentreerd en heel serieus deden ze hun muzikale werk. Ze waren prachtig uitgedost in allerlei kleuren.
11-11-11 was ook de dag dat Jan Smit trouwde op SXM, dus daar ging ik met Lenore en Anita naar op zoek. Wij naar he luxe oord gereden waar hij verbleef. Het strand opgezocht waar hij zou trouwen bij zonsondergang. We hadden intussen ook wel zin om even de zee in te duiken. Op het strand was niks te zien van een trouwerij. Jan was in geen velden of wegen te bekennen. Wel was er een hele horde muggen. Dus we zijn zonder kiekjes van de trouwerij en met een lading muggebulten, een beetje gedesillusioneerd maar weer vertrokken.
Zondag 13 november is Lenore naar huis gegaan. Haar stageperiode zat erop. Dinsdag 15 november vertrok ook Anita weer naar huis. We zaten lekker aan de koffie op het vliegveld toen ik vanuit mijn ooghoeken iemand zag die wel heel eg veel op Simon (van Nick en Simon) leek. En ja hoor, t was 'm! Even later zagen we Nick ook en Jim en allerlei ander bekende Volendammers (Komt Jim eigenlijk wel uit Volendam??). Dus even gevraagd of ik op de foto mocht en tuuuuurlijk mocht dat. Zo'n gewone jongens :-))
Ik heb hier in korte tijd dus veel BN-ers gezien. Leuk toch?!
Nu begin ik zo ongeveer aan mijn laatste maand op dit mooie eiland. Ik begin al stiekem een beetje af te tellen.
Nog vijf weken en twee scholen te gaan. Dan zit mijn avontuur hier erop!
Tot die tijd geniet ik er nog van en maak ik de klus af.

Lieve groet, Resi

  • 21 November 2011 - 07:20

    Häbsy Ortmans:

    Vanavond komt Jos Mosselen eten samen met Alex en Gerlinde, dus je ziet dat ik ook hier bners tegenkom!!! we wachten met smacht op je,
    H&M

  • 21 November 2011 - 07:22

    Häbsy Ortmans:

    Jos is hier en verteld van je ongeluk. we leven heel erg met je mee, hopelijk zakt de pijn en kun je de klus afmaken, veel liefs en sterkte,
    XXXX Häbsy en Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 November 2011

Abrupt einde

19 November 2011

BN-ers

26 Oktober 2011

Update

10 Oktober 2011

Saba en afscheid

04 Oktober 2011

Vakantie
Resi

Binnenkort ga ik vier maanden wonen en werken op St. Maarten. Ik vertrek op 28 augustus. Op deze site zal ik je op de hoogte houden van mijn ervaringen. Ik ga werken voor EGOAntillen (basisonderwijs) en mijn werkzaamheden omvatten o.a. het coachen van leidinggevenden en leerkrachten middels korte coachingstrajecten, het geven van trainingen en workshops (communicatie, feedback, gesprekstechnieken, voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken...) en het ontwikkelen van bovenschools beleid. Verder voer ik een onderzoek uit i.s.m. de Associatie voor Coaching. Dit onderzoek richt zich op het verhogen van de kwaliteit van coaching, met name op het gebied van vraagstelling en het concretiseren van doelstellingen.

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 19914

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: