Feestelijkheden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Resi Coer - WaarBenJij.nu Feestelijkheden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Resi Coer - WaarBenJij.nu

Feestelijkheden

Door: resivandercoer

Blijf op de hoogte en volg Resi

05 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels een week hier en niet stil gezeten.
Heb veel gesprekken gevoerd met bovenschoollse directeur, voorzitter schoolboard en directeuren ,van scholen. Ieder met hun eigen verhalen en eigen interpretaties van verhalen van anderen. Er speelt veel.
Jessie (bovenschools directeur) wil n kwalitietsslag maken en allerlei processen formailseren. Dat stuit, natuurlijk, op weerstand. Hier is men t minder gewend om afspraken na te komen en elkaar aan te spreken. Ik heb een flinke klus te klaren.
Mijn hoofdtaak bestaat uit het implementeren van de functioneringsgesprekken met daaraan gekoppeld het werken met POP's. Hartstikke goed natuurlijk, maar het moet wel helder zijn dat dit middelen zijn en geen doelen op zich. Daarnaast ga ik enkele leerkrachten en directeuren coachen. Er zijn emen aangaap sluimerende conflicten die uit de weg geruimd moeten worden en waarbij ik bemiddel. Een hele ervaring, want het zit soms heel diep. Er wordt een zwaar beroep gedaan op mijn coachende vaardigheden.
Dat is n beetje de zakelijke kant van het verhaal.
Afgelopen week heb ik de 60ste verjaardag van een directeur van een vd scholen mee mogen maken. Zie foto's en video. Een prachtige hartverwarmende ervaring. Na de gezamenlijke festiviteiten met de kinderen wordt er gegeten met de genodigden. Er is een warme maaltijd bereid. Daar was ik samen met Jessie ook bij aanwezig. Wij hebben niet gegeten want we werden verwacht op het stafkantoor. Ook daar vierde een medewerkster haar verjaardag, dus ook daar werd gegeten.
Het is leuk om te merken dat ik overal bij wordt betrokken en warm wordt ontvangen.
Afgelopen zaterdag was ik jarig en ben ik uitgenodigd om mee te gaan met Althea (waar ik n studio huur) naar Anguila. Dit is een eiland op 20 minuten varen van SXM. Tuurlijk wilde ik dat. Hartstikke leuk! Blijkt dat Althea daar een superdeluxe villa heeft, zie foto's en video. Daar hebben we mijn verjaardag vrijdagavond aan de rand vh zwembad met een goeie borrel ingeluid. Ook haar zoon + zijn vriend waren erbij.
De volgende dag het eiland rondgereden. Lopen/wandelen doen ze hier niet. Pfoeh. noooo!!!! It's much too hot!
Prachtige parelwitte stranden met heel fijn zand. Een azuurblauwe zee. Schitterend! Zie foto's
Zaterdagavond terug.
Op Anguilla had ik geen internet, dus toen ik 'thuis' kwam stroomden de e-mails/sms'jes/apps binnen. Wat was dat leuk! Zóveel lieve mensen die aan me denken! Dat heeft me echt heel goed gedaan. En de allerleukste verrassing was een videoboodschap van iedereen die op m'n afscheidsfeestje was. Heel erg leuk om naar te kijken.
Bij deze wil ik dan ook iedereen bedanken voor de lieve woorden die ik mocht ontvangen op mijn verjaardag.
Zaterdagavond naar een loungebar met Ria +vriendin om te borrelen. Heel gezellig. Buiten bij het casino waren mooie meiden aan het dansen om klanten te lokken voor het casino. Zie filmpje.
Ondertussen kom ik steeds meer in het ritme en begint de temperatuur te wennen. Ben niet meer zo afgepeigerd als de eerste dagen. Dus dat gaat goed komen.
Zondag naar t strand, Oriënt Bay, met Ria. We trekken veel samen op, gezellig. Lekker gegeten in Grand Cas.
Er is voor SXMse begrippen veel wier in het water. Dit komt door de orkanen die langs SXM afgaan richting de Amerikaanse kust. De schrik zit er hier goed in voor orkanen, sinds orkaan Luis in 1995.
Vanmorgen weer aan het werk.
Ik ben nog een keer verwend voor mijn verjaardag. Op het Staff kantoor werd ik verrast meet een heerlijke lunch. Er was eten gehaald ter ere van mijn.verjaardag en we hebben gezellig met alle medewerkers van kantoor gegeten. Verder kreeg ik een prachtige, goedgevulde mand met allerlei lekkernijen.

Ik ontvang van heel veel mensen apps/smsjes enmail. Daar geniet ik enorm van en tegelijkertijd is het voor mij onmogelijk om overal op te reageren. Blijf me vooral berichten sturen, want dat is erg leuk, maar neem het me alsjeblieft niet kwalijk als ik niet reageer. Het is echt een dagtaak en ik moet immers ook werken.

Dit was het weer voor nu. Tot de volgende keer

Lieve groet, Resi

• 06 September 2011 - 07:05

Pleuni:

Hee mam! Wat doe he toch veeel! Wt ben je druk met alles! Volgens mij geniet je er wel van:) javtoch? Balen van je iPad inderdaad.. Als ik iets moet opzoeken in de handleiding of net wat dab ook dan hoor ik het wel want ik weet niet precies wat voor kuren die heeft maar met n ipod kan t sms gebeuren dat t lijkt alsof ie is uitgevallsb maar vervolgens nergens meer op reageert, ook niet op n oplader en zo en dan moet je bij n ipod altijd twee knopjes tegelijk inhouden maargoed ik weet niet wt ie mankeert?

En fijn dt je zo verwnd bent voor je verjaardag! Leuk! Hoop toch snel de fotos te zien!

Ikeb gister mn kamer opgeruimd met a piece of you haha

Werk ze deze week weer! En geniet ervan, xxx pleuni

• 06 September 2011 - 11:46

Ank:

Hé Resi,
    Wat goed om te lezen hoe het met je gaat !! zowel zakelijk, waar je veel mooie dingen kunt bereiken als prive op SXM .. gelukkig wen je al wat aan de temp. daar. En wat balen dat je i-pad kaduuj is, hoplelijk weer snel gemaakt, zou erg leuk zijn om wat video en foto's te zien!!
    Liefs Ank

• 06 September 2011 - 12:29

S,S En Kleine S:

Hallo Resi!,
    Wat een verhaal alweer.. het is inderdaad zeker geen vakantie!! Pff lijk je het druk te hebben.. Maar het lijkt me wel een ontzettend leuke taken! een hele verantwoording in ieder geval!

We zijn erg benieuwd naar de foto's, maar we wachten nog even af

Heel veel plezier en succes met werken!

Groetjes van Ons!

Saba en afscheid

04 Oktober 2011

Vakantie
Resi

Binnenkort ga ik vier maanden wonen en werken op St. Maarten. Ik vertrek op 28 augustus. Op deze site zal ik je op de hoogte houden van mijn ervaringen. Ik ga werken voor EGOAntillen (basisonderwijs) en mijn werkzaamheden omvatten o.a. het coachen van leidinggevenden en leerkrachten middels korte coachingstrajecten, het geven van trainingen en workshops (communicatie, feedback, gesprekstechnieken, voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken...) en het ontwikkelen van bovenschools beleid. Verder voer ik een onderzoek uit i.s.m. de Associatie voor Coaching. Dit onderzoek richt zich op het verhogen van de kwaliteit van coaching, met name op het gebied van vraagstelling en het concretiseren van doelstellingen.

Actief sinds 20 Juli 2011
Totaal aantal bezoekers 19919