Settelen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Resi Coer - WaarBenJij.nu Settelen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Resi Coer - WaarBenJij.nu

Settelen

Door: resivandercoer

Blijf op de hoogte en volg Resi

29 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Maandag 19.00 uur.
De kop is eraf!
Goede vlucht gehad en warm (letterlijk én figuurlijk) ontvangen door Ria.
Het duurde even voordat ik mijn bagage had, maar daardoor kwam ik al vrij snel in het tempo van het eiland: vooral rustig aan en je niet druk maken.
Voor diegenen die haar nog niet kennen: Ria is vriendin en directeur van de Sr. Regina School op SXM (afkorting voor St. Maarten... mocht je aan iets anders denken :-))
Op de koffie bij Agnes (ib-er op de Regina School) van wie ik een studio huur. Heerlijk: koffie!!! Blijf ik tenminste nog even op de been.
Daarna met Ria de eerste boodschappen gedaan en naar de studio. Prima onderkomen, maar wel erg afgelegen en geen internet :-((Jammer!
Maar goed, eerst maar eens even aarden. Jessie kwam me verwelkomen. Ze heeft een ander kapsel, allemaal krullen!!! Dat was even wennen maar gelukkig is het nep dus kan ze ook weer de gewone Jessie worden.
Even een dut gedaan, want wat was ik duf en moe van het reizen en de temperatuursverschillen! Ja, sorry mensen maar het is hier echt tropisch warm. Ik weet dat ik daarmee waarschijnlijk iedereen hartstikke jaloers maak, maar t is écht zo. Ik kan er ook niks aan doen.
Ria kwam me een heerlike warme hap brengen en na 11/2 fles wijn besloten om toch maar te gaan slapen.
U
Na 'n uurtje te hebben geslapen ben ik wakker geworden van iets dat n mijn bed lag. Wat bleek? Er lag een dikke vette kakkerlak in mijn bed! En niet zo'n kleintje ook niet! Jakkie!!!
Ik uit mijn bed gesprongen en geprobeerd dat beest dood te stampen. Maar ja, t beest was veel sneller dan dat ik was. Dus het glipte weg, onder m'n slipper die bij m'n bed stond. Ik geprobeerd het dier dood te stampen, twijfelachtig...ik had namelijk ooit erg eens gelezen of gezien dat die diertjes héél veel jonkies bij zich kunnen hebben. En ik zat niet te wachten op een hele kakkerlak familie.
Het beest glipte ergens in en dat gat heb ik met een flinke dot wc papier dichtte topt. Zo, die komt er voorlopig niet meer uit.
Maar je begrijpt al dat van rustig slapen niet veel meer is gekomen.
Nog niet aan het nieuwe ritme gewend was ik ervan overtuigd dat de dag weer was begonnnen, maar dat was íets te vroeg: 03.00 uur. Toch nog maar proberen om even te slapen.
Om 06.00 uur was het echt gedaan met slapen.
Jessie (bovenschools directeur, dus een soort van Eugène) kwam me om 07.30 uur ophalen om naar de stad (Philipsburg) te gaan. We hebben een eerste gesprek gehad waarin ze me op de hoogte heeft gebracht van de situaties op de scholen. Regelmatig viel mijn mond van verbazing open. Conclusie: Er is veel werk te verzetten en ik hab daar enorm veel zin in.
Inmiddels ben ik verhuisd naar een andere studio waar ik wat centraler zit en waar ik ook de beschikking over internet heb (en waar hopenlijk geen kakkerlakken binnen komen!).
Vanavond lekker met Ria buiten geborreld en gefilosofeerd over onderwijs (natuurlijk!).
Nu met slaperige ogen dit verslag getypt.
Moet eigenlijk nog allerlei bovenschoolse beleidsdocumenten doornemen. Maar ik denk dat t mooi geweest is voor vandaag. Morgen weer een dag.
Trusten allemaal.

Lieve groet en dikke kus
Resi


  • 30 Augustus 2011 - 04:53

    Loes (en Simon):

    Ha lief zusje,
    Toen ik begon met lezen van je verslag dacht ik: 'die is zó terug!' Ergens ver afgelegen in een studiootje, geen internet én een KAKKERLAK in je bed !!!!! Gatver!
    Maar nee, gelukkig merkte ik steeds verder in je verhaal weer je enthousiasme, om de uitdaging die daar ligt aan te gaan.
    Keep us informed!
    Liefs van ons.

  • 30 Augustus 2011 - 05:44

    Sylke, Sam En Storm:

    Wat een leuk eerste verslag..
    Het lijkt inderdaad alsof je al meteen punten tegen bent gekomen die kenmerkend zijn voor het eiland haha.. een kakkerlak gatsie!!
    Heel veel plezier daar en houd ons op de hoogte we zijn erg benieuwd!

    We denken aan je!

    Groetjes en een dikke knuffel van ons!

  • 30 Augustus 2011 - 15:50

    Pleuni:

    Hee lieve mam!

    Wat een avonturen, nu al! Wel stoer hoor, zomaar zonder papa een kakkerlak overmeesteren! Haha mama leuk verhaal en heel veel succes en plezier met het vele werk!

    Dikke kus pleuni

  • 03 September 2011 - 15:48

    Aniek:

    Hee Resi,
    Ik denk ik ga je eerste avonturen is lezen en natuurlijk niet te vergeten wil ik je feliciteren met je verjaardag! Geniet ervan!
    Liefs, Aniek

  • 04 September 2011 - 15:25

    Agnes:

    Leuk te lezen hoe het met je gaat!
    Blijf ons allen op de hoogte houden he -ik volg je :-) big sister is watching you!!

  • 04 September 2011 - 19:03

    Martine:

    Ha Resi,
    Nog kei gefeliciteerd met je verjaardag!!! En, coctailtje in de hand en de voetjes in de zee?????

    groetjes, martine X

  • 06 September 2011 - 07:00

    Oma En Opa:

    Van harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Een leuk verslag!
    Groetjes van Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 November 2011

Abrupt einde

19 November 2011

BN-ers

26 Oktober 2011

Update

10 Oktober 2011

Saba en afscheid

04 Oktober 2011

Vakantie
Resi

Binnenkort ga ik vier maanden wonen en werken op St. Maarten. Ik vertrek op 28 augustus. Op deze site zal ik je op de hoogte houden van mijn ervaringen. Ik ga werken voor EGOAntillen (basisonderwijs) en mijn werkzaamheden omvatten o.a. het coachen van leidinggevenden en leerkrachten middels korte coachingstrajecten, het geven van trainingen en workshops (communicatie, feedback, gesprekstechnieken, voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken...) en het ontwikkelen van bovenschools beleid. Verder voer ik een onderzoek uit i.s.m. de Associatie voor Coaching. Dit onderzoek richt zich op het verhogen van de kwaliteit van coaching, met name op het gebied van vraagstelling en het concretiseren van doelstellingen.

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 19920

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: