Being busy - Reisverslag uit The Valley, Anguilla van Resi Coer - WaarBenJij.nu Being busy - Reisverslag uit The Valley, Anguilla van Resi Coer - WaarBenJij.nu

Being busy

Door: resivandercoer

Blijf op de hoogte en volg Resi

20 September 2011 | Anguilla, The Valley

Fijn om te merken dat veel mensen zo betrokken zijn bij mijn ervaringen.
En ik snap dat je het liefst elke dag iets van me wilt horen, Agnes!:-) maar er moet hier ook nog gewoon gewerkt worden.
Mijn werkdagen zijn intensief. Ik voer vele gesprekken waarbij ik voortdurend geconcentreerd ben op wat mensen zeggen en nonverbaal laten zien. D.w.z. héél goed luisteren/observeren en vervolgens proberen om wat ik hoor/zie terug te geven. Daarna intensief reflecteren en afspraken maken m.b.t. het vervolg.
Hartstikke boeiend, leerzaam en leuk om te doen en energievretend! Na een volle dag ben ik dan toe aan een heerlijk verfrissend glas witte wijn of n lekkere koele Corona. Die heb ik overigens in grootverpakking bij 'CostULess' gekocht. Da's n soort goedkope Sligro, scheelt enorm in de prijs. Boodschappen zijn hier over het algemeen niet goedkoop. Er zijn volop Nederlandse producten te koop, maar daar betaal je dan ook grif voor. Zelf koken doe ik bijna niet. In de stad (Philipsburg) zit, vlakbij het staffkantoor waar ik regelmatig werk, een restaurant waar ze heerlijk eten verkopen. Dat neem ik dan mee om 's avonds thuis op te warmen. Lekker makkelijk én lekker.
Of ik koop bij de Grand Marché een gezonde salade. Ook altijd goed!
Zo, zijn jullie ook weer n beetje op de hoogte van mijn eetpatroon. Mocht je jezelf daarover zorgen maken... niet nodig dus!
Het werktempo is hier relaxt. Ik vlieg normaal gesproken van het een naar het ander. Dat doe ik hier niet. Ik hop met m'n hyundaitje van school naar school, maar zonder haast. Dat kan eenvoudig weg ook niet omdat de wegen meer wel dan niet verstopt zitten.
Mensen maken er weinig/geen woorden aan vuil als je wat verlaat bent. Dat scheelt veel irritatie. Gevolg is dat je regelmatig moet/ mag wachten en als je jezelf daar niet druk om maakt werkt dit wachten ontspannend... althans voor de meesten en ook voor mij.
Tussen de bedrijven door is er tijd voor n praatje of wat slap geklets. Mensen hebben over het algemeen lekkere humor hier en zijn altijd in voor gezellige praat tussendoor.
Echt pauze nemen doen ze op de scholen niet. Leerkrachten zijn om 07.00 uur op school aanwezig en gaan in één ruk door tot 13.00 uur. Zes uur werken zonder pauze...ARBO???? nog nooit van gehoord. Oké, dat beleid zijn we ook aan het ontwikkelen. Daarnaast zijn we bezig met het regelen van de klachtenprocedure (in- en extern en op kind-, leekracht-, school- en stichtingsniveau) het optuigen van de (gemeenschappelijke) medezeggenschapsraad, het invoeren van een gesprekkencyclus
(functionerings-, POP- en beoordelingsgesprekken) en het actualiseren van het directiestatuut. Daarnaast raak ik zeer bedreven in het geven wan workshops, en dan in zowel Nederlands als Engels. Echt ik draai er mijn hand niet meer voor om en ik vind het ontzettend leuk om te doen. De workshops die ik gegeven heb: feedback, communicatie en het werken met functioneringsgesprekken en de daaraan gekoppelde POP's.
Dit is een greep uit mijn werkzaamheden.

Ik Skype regelmatig met Jos en de kinderen. Heb van de week ook een goed gesprek gehad met Storm. Wij begrijpen elkaar erg goed. Hij kijkt naar mij op het beeldscherm en ik zie hem denken: ' Wie is die mevrouw ook alweer?' Ik kijk naar hem en zeg "Hallo lieve Storm! Ik ben je oma....wat wordt je al groot!"
En n beetje pijn doet dat wel...
Gelukkig ontvang ik regelmatig foto's en filmpjes om zijn ontwikkeling te kunnen volgen. Daar geniet ik enorm van! Het is goed om te zien en horen dat iedereen het goed maakt. Dat maakt het voor mij mogelijk om hier te zijn en met volle inzet en betrokkenheid op mijn werk te richten.
Hoe is t spreekwoord ook alweer: 'Achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw....?'
Nou in mijn geval geldt het spreekwoord:' Achter deze ondernemende vrouw staat een lieve man, een warm gezin en héél veel lieve vrienden.'

Lieve groet, Resi

  • 21 September 2011 - 07:15

    Leonie (en Theo):

    Nu maar even via dit medium een reactie, via FaceTime lukt het nog steeds niet. En je was niet online gisteravond, kon dus niet skypen met je. Dat snap ik nu!!!! Druk-druk-druk met erg veel interessante onderwerpen. Goh, je wordt een bedreven allrounder! Als je baan hier je straks nog maar past?!?! Rees, ik lees in alles dat je het hartstikke naar je zin hebt, volledig je ei kwijt kunt. Hartstikke mooi. Je geniet er ook van, helemaal goed. Ik ben trots op je. Veel lieve groetjes van ons alle2.

  • 21 September 2011 - 07:16

    Marionne:

    Hé lieverd.
    Ik neem me iedere keer voor om je verslagen te gaan lezen en telkens komt er wat tussen. Maar nu dan toch even tijd....
    Als ik je tempo daar lees dan zou ik daar wel wat van willen hebben. Gewoon, iets relaxter en maar zien wanneer het komt. Wat ben je ongelooflijk leuke, interessante en leerzame dingen aan het doen. En wat is het fijn dat onze digitale wereld zo groot is; blijf je toch nog verbonden met al je liefsten!
    Ik hoop je nog een keer op deze manier te spreken, ik geniet van je reisverslagen. Voor jou; nog een heel fijne tijd; geniet van het werken, van het tempo, van het klimaat ;-)
    (Ik het zojuist ontdenkt als je reis verkeerd typt, er dan resi komt te staan. Had ik natuurlijk ook kunnen bedenken maar ik kwam het nu tegen. Je MOET dus wel gewoon zijn waar je nu bent!)

    Dikke kus, Marionne

  • 25 September 2011 - 17:32

    Agnes:

    fijn dat ik nog een beetje invloed heb en er weer een nieuw verslag staat :-)erg leuk om te lezen allemaal- ik hoor je niet over een nieuw onderkomen terwijl jos zei dat je aan het verhuizen was...vertel!

    ik was bij jullie thuis...oe echt een mannenhuishouden ..goed dat je er even niet bent!!

    nog een paar nachtjes en dan komt die lieve man weer.Nou mopje -tot mails o.i.d xxxxxx

  • 25 September 2011 - 17:32

    Agnes:

    fijn dat ik nog een beetje invloed heb en er weer een nieuw verslag staat :-)erg leuk om te lezen allemaal- ik hoor je niet over een nieuw onderkomen terwijl jos zei dat je aan het verhuizen was...vertel!

    ik was bij jullie thuis...oe echt een mannenhuishouden ..goed dat je er even niet bent!!

    nog een paar nachtjes en dan komt die lieve man weer.Nou mopje -tot mails o.i.d xxxxxx

  • 25 September 2011 - 17:32

    Tweelingzus:

    mijn zus is weer bezig ;-)

  • 29 September 2011 - 08:29

    Saskia De Klijn:

    Dag Resi, enorm leuk zo'n site en om te lezen hoe het met je gaat. Ik ben de moeder van Moreno en Ijan op de Wizzert. Het gaat goed op school, de juffen en meester doen het fantastisch en tuurlijk de kinderen ook. Zal wel een heel verschil zijn met de school(en) die je daar treft. Wat een bijzondere stap heb je gezet, ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan. Nog een paar weekjes en dan is het alweer herfstvakantie, dan zit jij volgens mij al op de helft van je bezoek. Het is hier mooi met alle herfst kleuren en ook nog 24 graden deze twee weken. Lekker genieten van het zonnetje, veel buiten spelen en met de kinderen naar het bos. Slabroek doet het weer geweldig op school!!! Super activiteiten! Nou, een heleboel groetjes en tot een volgende keer! Saskia, Moreno en Ijan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Anguilla, The Valley

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 November 2011

Abrupt einde

19 November 2011

BN-ers

26 Oktober 2011

Update

10 Oktober 2011

Saba en afscheid

04 Oktober 2011

Vakantie
Resi

Binnenkort ga ik vier maanden wonen en werken op St. Maarten. Ik vertrek op 28 augustus. Op deze site zal ik je op de hoogte houden van mijn ervaringen. Ik ga werken voor EGOAntillen (basisonderwijs) en mijn werkzaamheden omvatten o.a. het coachen van leidinggevenden en leerkrachten middels korte coachingstrajecten, het geven van trainingen en workshops (communicatie, feedback, gesprekstechnieken, voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken...) en het ontwikkelen van bovenschools beleid. Verder voer ik een onderzoek uit i.s.m. de Associatie voor Coaching. Dit onderzoek richt zich op het verhogen van de kwaliteit van coaching, met name op het gebied van vraagstelling en het concretiseren van doelstellingen.

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 19908

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 23 December 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: